Xiaomi zadupalo do země Porsche i Teslu: Elektrický supersport SU7 Ultra je nejrychlejší čtyřdveřové auto na Nürburgringu

Autor:

Foto: Xiaomi. Zdroj: Xiaomi

Xiaomi SU7 Ultra známe už od července 2024 – tehdy o něm výrobce mluvil jako o prototypu. Nedávno mělo Xiaomi velkou produktovou premiéru, šlo především o smartphony, ale znovu se ukázala i tahle ostrá verze elektromobilu. Tentokrát už o ní Xiaomi mluví jako o „street and track-ready“ (připravená na závodní okruh i veřejné silnice), nicméně dalšího oznámení o startu prodeje nebo ceně jsme se nedočkali.

Tou hlavní záminkou, proč se Ultra objevila na plátně, byl nově stanovený rekord na kultovním závodním okruhu Nürburgring Nordschleife. Čas 6 minut a 46,874 sekundy je nejrychlejší, jaký kdy zajelo čtyřdveřové auto. Hlavními soupeři jsou Tesla Model S Plaid s Track Packem (čas není známý) a Porsche Taycan Turbo GT s časem 7:07.55.

Jinak Xiaomi spíše zopakovalo některé parametry avizované už v červenci:

– Celkový výkon trojice motorů je 1548 koní
– Akcelerace 0-100 km/h za 1,98 sekundy
– Akcelerace 0-200 km/h za 5,86 sekundy
– Maximální rychlost omezená na 350 km/h
– Brždění ze 100 km/h na nulu zvládne na 30,8 metrech

Nová je zmínka o uživatelském prostředí palubního systému, červeném Boost buttonu na volantu a zvukových profilech Ultra Electric, Ultra Sonic a Ultra Pulse, které se linou ze 40W palubních reproduktorů a mají posunout zážitek ze sportovní jízdy.

Xiaomi SU7

Xiaomi, čínský výrobce známý především svými chytrými telefony, oznámil ceny svého debutového elektrického osobního vozu. Model SU7, sedan s maximální specifikací vybavený baterií o kapacitě 101 kWh a osmisetvoltovou elektrickou architekturou, má ve spojení s pohonnými elektromotory o výkonu 672 koní dosah až 800 kilometrů podle čínského homologačního cyklu CLTC, který je mírnější než evropský WLTP nebo americký EPA.

Na rozdíl od společnosti Apple, která pracovala deset let na vlastním projektu elektromobilu se svým vlastním vývojovým týmem, Xiaomi uzavřel dohodu o spolupráci na vývoji a výrobě s čínskou státní automobilkou Beijing Automotive Group (BaIC). Za designem stojí odborníci se zkušenostmi z německé prémiové značky BMW, včetně Tianyuana Li, který údajně konzultoval také s Chrisem Banglem.

Xiaomi se snaží zaujmout zákazníky i příznivou cenou. Nejvyšší verze s uvedenými parametry stojí přibližně 973 000 Kč v přepočtu na českou měnu, zatímco nejlevnější verze s menší baterií a nižším výkonem je k dostání za 701 000 Kč.

Xiami v současné době hlásí již vyprodanou výrobní kapacitu na rok 2024. Prvních 90 000 rezervací se údajně podařilo získat během pouhých 24 hodin od zveřejnění cen.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY