Unikly první snímky klíčového Volkswagenu ID.2

Autor:

Foto: Volkswagen. Zdroj: Volkswagen

Volkswagenu chybí levnější elektromobil. I proto nepostupují prodeje jeho elektrických modelů tak, jak si představoval. Nebude to však trvat dlouho. V roce 2026 představí svou novou elektrickou naději – model ID.2. Ten nám už německá automobilka ukázala v podobě konceptu ID.2all před dvěma lety. Teď se však můžeme podívat na detaily maskovaného předprodukčního prototypu, který je realitě mnohem blíž. Tyto snímky unikly z prostředí automobilky.

Vidíme na nich poměrně konvenčně působící model, zjevně inspirovaný evolučním designem Golfu a Pola. Volkswagen tedy nebude riskovat a nabídne to, na co jsou jeho zákazníci zvyklí. Kompaktní hatchback bude mít pět dveří a aerodynamicky optimalizovanou karoserii, i když o aerodynamický „projektil“ nepůjde. Pod maskováním se skrývají úzká LED světla spojená diodovým pásem – vpředu i vzadu. Zpětná zrcátka budou umístěna na nožičkách. Délka by se měla pohybovat okolo čtyř metrů.

Nabíjecí port se na rozdíl od současných elektromobilů značky přesune z pravého zadního na přední blatník. A to zejména proto, že většinu elektrické technologie bude mít ID.2 vpředu. Platí to i o elektromotoru. Základem ID.2 totiž bude nákladově optimalizovaná platforma MQB Entry s předním pohonem, díky které chce Volkswagen stlačit základní verzi této novinky pod 25 000 eur. Na druhou stranu tvrdí, že dojezdem by měl ID.2 překonat větší a dražší ID.3. Ale ne díky větší baterii. Klíčem k úspěchu má být nízká spotřeba energie.

Po novém subkompaktním bateriovém Volkswagenu mají následovat i jeho sourozenci s logy Cupra, Škoda a prý i Seat. Není však jisté, zda půjde o hatchbacky. U Škody se spíše zdá, že dá přednost crossoveru, jak naznačila konceptem Epiq. Tato auta mají bojovat zejména s Citroënem ë-C3, Renaultem 5 E-Tech či R4 E-Tech. Kromě toho chystá koncern VW i elektromobil s cenou pod 20 000 eur, jehož soupeřem bude zase elektrický Renault Twingo. VW ID.2 se však nedostane na trh dřív než začátkem roku 2027, takže německé automobilce vlak skutečně ujel, ačkoli patřila k prvním, které horlivě prosazovaly elektromobilitu.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY