Toyota představila nový elektromobil C-HR+

Autor:

Foto: Toyota. Zdroj: Toyota

Toyota odhalila zcela nový čistě elektrický model C-HR+. Model s elegantními křivkami kupé, autentickým charakterem a zábavnými jízdními vlastnostmi nabídne prostornost, praktičnost a všestrannou využitelnost. Vůz vychází ze studie Compact SUV, kterou Toyota představila v roce 2022, a zároveň přináší klíčové vlastnosti, díky nimž Toyota C-HR dosáhla tak ohromného úspěchu – ve dvou generacích se v Evropě doposud prodalo přes milion kusů.

Uvedení na vybrané evropské trhy je naplánováno na konec roku 2025, na zbývající evropské trhy bude model postupně uváděn od roku 2026. Připojí se ke zcela nové Toyotě Urban Cruiser a modernizovanému modelu bZ4X, čímž Toyota nabídne působivý výběr čistě elektrických SUV napříč automobilovými segmenty B, C a D.

Modelová řada nabídne zákazníkům více možností výběru díky dvěma různým akumulátorům a pohonem předních nebo všech kol s odkazem na originální jízdní schopnosti SUV Toyoty C-HR+.

Model je dalším potvrzením multi-technologické strategie pohonů. Toyota C-HR+ se připojí k hybridům, plug-in hybridům a elektromobilům na vodíkové palivové články ve snaze přispět k postupnému snižování emisí vozidel a do roku 2035 v Evropě dosáhnout uhlíkové neutrality.

Zcela nový samostatný model

Přestože je Toyota C-HR+ inspirována stávajícím provedením C-HR, které je i nadále mimořádně úspěšné v získávání zákazníků přicházejících od jiných značek, C-HR+ zastává roli zcela samostatného modelu. Toyota C-HR+ je postavena na platformě Toyota e-TNGA pro bateriové elektromobily a chlubí se jedinečným provedením karoserie i interiéru. Přichází s čistým a svěžím vzhledem, který je ve své podstatě jednoduchý, ale přesto nese silný emocionální náboj, který dokáže oslovit srdce i rozum.

Ve tříčtvrtečním pohledu zpředu zaujme čisté a moderní stylistické ztvárnění, které vůz jednoznačně identifikuje coby moderní elektromobil od Toyoty, zatímco široký postoj vozu hlásá dynamické jízdní schopnosti asociované s dosavadní Toyotou
C-HR. Design předního nárazníku, mřížky chladiče a světlometů je specifický pro tento konkrétní model. Na druhé straně markantní a elegantní silueta v duchu kupé-crossoveru přináší výhodné aerodynamické vlastnosti. Důležitý je i fakt, že křivka střechy kupé si nevynutila žádné kompromisy ohledně prostoru nad hlavou zadních pasažérů.

Styl vozu je akcentován výraznými charakteristickými křivkami, které jsou na zádi vozidla ostře definovány, ale současně hladce navazují na design přední partie.

Markantním vzhledem zaujme i záď, opět se širokým postojem a rafinovanými zadními světlomety s full-LED technologií. Dynamický vzhled je dále zdůrazněn strmým úhlem zadního okna a úhledně začleněným spoilerem.

Prostornost interiéru „o třídu výše“

Moderní a uhlazený interiér evokuje pocity vzdušnosti a přívětivosti; ambientní osvětlení pak dodává nádech sofistikovanosti. Vůz o celkové délce 4 520 mm se chlubí rozvorem náprav 2 750 mm. Výsledkem je velkorysá kabina se spoustou místa nad hlavou a rozestupem 900 mm mezi předními a zadními sedadly. Prostornost kabiny tak překračuje obvyklá měřítka kompaktních vozů SUV.

Podobně i provedení interiéru se chlubí vysokou úrovní smyslové kvality, kterou bychom čekali spíše od modelů vyšších tříd. Díky prostornosti a výhledu do všech stran je Toyota C-HR+ nejvýhodnější nabídkou z hlediska komfortu a všestrannosti, k jejíž praktičnosti a využitelnosti přispívá zavazadlový prostor o objemu 416 litrů.

Z prvků výbavy je zřejmé, že tento vůz bude sdíleným prostorem, tedy nejen osobním prostředkem řidiče. Proto jsou zde například dvě bezdrátové nabíječky pro chytré telefony a USB porty v zadní části kabiny, aby byla zajištěna konektivita všech cestující na palubě; dále ovládání klimatizace v zadní části kabiny; a panoramatické střešní okno, které pouští přirozené světlo do všech zákoutí interiéru.

Výkon a jízdní schopnosti

Toyota C-HR+ nemá ambice být jedinou univerzální nabídkou pro všechny zájemce. S vědomím různorodých potřeb a priorit zákazníků nabízí Toyota dvě různé varianty akumulároů. Jednotka o kapacitě 57,7 kWh (celková kapacita akumulátoru) bude k dispozici výhradně pro model s pohonem předních kol; akumulátor o vyšší kapacitě 77 kWh pak bude k dispozici pro vozy s pohonem předních nebo všech kol. Díky více možnostem volby pak Toyota snáze osloví širokou zákaznickou základnu v segmentu kompaktních vozů SUV.

Maximální dojezd podle WLTP je až 600 km v závislosti na výbavě a pohonném ústrojí (předběžná hodnota, čeká se na finální homologaci).

Charakteristicky plynulý, tichý a kultivovaný výkon elektromobilu bude umocněn působivým výkonem. S výjimkou sportovních vozů řady GR se totiž bude jednat o nejvýkonnější model v rámci evropské nabídky od Toyoty.

Provedení AWD by mělo nabídnout působivý výkon 343 k / 252 kW umožňující zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 5,2 sekundy. Verze s pohonem samotných předních kol a akumulátorem o kapacitě 57,7 kWh nabídne 167 k / 123 kW; v případě akumulátoru o kapacitě 77 kWh výkon narůstá na 224 k / 165 kW.

Pohon všech kol potvrzuje originální charakter Toyoty C-HR+ coby reprezentanta segmentu SUV. Systém pohonu zlepšuje přilnavost kol i držení stopy a pomáhá využívat zvýšený točivý moment a výkon, pro elektromobily typický. Systém pohonu tak opět přispívá k bezpečnosti i větší radosti z jízdy.

Provozní hospodárnost je podpořena optimalizovanou aerodynamikou, kdy silueta vozu, střešní spoiler a záď byly navrženy s cílem zajistit hladké obtékání vzduchu nad karoserií a kolem ní.

Zákazníci ocení novou funkci teplotní přípravy baterie, která zlepší nabíjecí výkon za většiny podmínek. Podle potřeby lze tuto funkci ovládat automaticky nebo ručně. Další výhody přináší energeticky úsporné tepelné čerpadlo pro systém klimatizace, jakož i vyhřívání sedadel, volantu a čelního skla.

Standardně je k dispozici palubní nabíječka o výkonu 11 kW; jednotka o výkonu 22 kW bude k dispozici od výbavové linie Executive. V případě DC nabíjení činí nabíjecí výkon až 150 kW.

Vrcholný požitek z jízdy

K nejzajímavějším atributům Toyoty C-HR+ patří neocenitelná jízdní dynamika a radost z jízdy. Kromě principiální pevnosti, tuhosti a agility speciální platformy pro bateriové elektromobily byly pro nový model precizně vyladěny komponenty systému zavěšení, včetně vlastností pružin a tlumičů, resp. tuhosti stabilizátorů. Kromě toho bylo upraveno mapování elektrického posilovače řízení na podporu lepší odezvy.

Ve srovnání s Toyotou C-HR došlo ke zlepšení stability díky vyšší tuhosti karoserie a nižšímu těžišti. Nižší moment setrvačnosti pak přispívá k ještě agilnějšímu jízdnímu chování.

Technologie pro bezpečnost a konektivitu

Vyspělý vzhled a pohonné ústrojí Toyoty C-HR+ jsou sladěny s nejnovějšími technologiemi k zajištění komplexní bezpečnosti a palubní konektivity.

Všechny verze těží z širokého spektra funkcí Toyota T-Mate, včetně bezpečnostního paketu Toyota Safety Sense a systémů na podporu řízení. K bezpečnosti řízení a snadnému ovládání přispívají systémy včasné detekce mnoha rizikových situací a podle potřeby i automatické aktivace brzdění, zásahů do řízení a regulace výkonu, aby se řidič mohl snáze vyhnout nehodě.

Standardně je k dispozici řada pokročilých funkcí včetně systému sledování slepého úhlu, adaptivních dálkových světel a systému podpůrného brzdění při parkování. Součástí výbavy Executive jsou funkce parkovacího asistenta a panoramatického zobrazení okolí vozu.

Standardní výbavou Toyoty C-HR+ ve všech provedeních bude 14″ multimediální displej, který bude ústředním designovým prvkem přední části kabiny. Součástí systému navigace je speciální funkce plánování tras pro EV režim, která vypočítává trasu se zastávkami pro nabíjení podle stavu nabití akumulátoru a možného dojezdu.

Prostřednictvím aplikace MyToyota je možné sledovat a spravovat klíčové parametry vozidla včetně stavu nabíjení, doby nabíjení, dojezdu a údajů o používání.

Pro život bez obav

Zákazníci – zejména ti, kteří se pro elektromobil rozhodují poprvé – si mohou být jisti, že Toyota C-HR+ je synonymem kvality, odolnosti a spolehlivosti, tedy vlastností pro značku typických. To se odráží v „Programu péče o baterii“, který se vztahuje na baterii až do 10 let stáří vozidla nebo do jednoho milionu ujetých kilometrů za podmínky absolvování každoroční prohlídky akumulátoru.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY