Řada 7 stojí na vrcholu značky BMW a reprezentuje to nejlepší, co můžete z Mnichova dostat. Nyní přichází ve své nejsilnější variantě, která je nově čistě elektrická. To slibuje absolutní kultivovanost a také astronomický výkon. Dvanáctiválec je mrtev, přivítejte M70.
BMW řady 7 současné generace jsem testoval již několikrát a pokaždé se mi velmi líbilo svým jízdním projevem. Musím také uznat, že na mě funguje i design, který je jedinečný a kvituji, že se BMW nebojí své nové modely odlišit i v této luxusní třídě. Ať se vám líbí nebo ne, rozhodně umí zaujmout a na ulici funguje jako magnet na pohledy. Testovaná oranžová barva dává krásně vyniknout tvarům sportovního paketu M, který je u této verze standardem, stejně jako 21 palcová kola M star-spoke 908. Testovaný model byl ještě doplněn například o křišťálová přední světla Iconic Glow, která podtrhují luxus. Nic pro introverty, ale jednoduše to má něco do sebe.
Sedmička měří na délku 5391 mm, její šířka je 1950 mm a výška dosahuje 1544 mm. Rozvor činí 3215 mm, což zajišťuje značný prostor na zadních sedadlech. Hlavním zaměřením sedmičky je ale komfort, kde se klade důraz na luxus, ticho a styl. Interiér je na špičkové úrovni, vkusně navržený a plný inovativních funkcí. Téměř vše je zde ovládáno elektricky, takže ani dveře už nemusíte otevírat či zavírat sami – stačí zmáčknout tlačítko a elektromotory se o to postarají.
Dvouvrstvá okna zde také nechybí, což zajišťuje absolutní ticho uvnitř a já si mohl naplno užívat luxusu a klidu. Jakmile zavřete dveře, svět venku přestává existovat. Interiér je založen na nové architektuře, kterou BMW představilo s modelem iX, a dominuje mu dvojitý zakřivený displej. Levý displej nahrazuje tradiční přístrojový panel, zatímco pravý slouží jako infotainment s novým operačním systémem 8, který umožňuje ovládání většiny funkcí vozidla, protože fyzických tlačítek je zde minimum. Něco je však jiné – je to vlajková loď a musí zaujmout. Interiér je proto opravdu luxusní, s prémiovými materiály a atraktivním vzhledem.
Zaujme také velká svítící barevná lišta táhnoucí se přes celou šířku vozu. Slouží nejen jako dekorace, ale spolupracuje i s některými prvky výbavy, jako je navigace, systém pro udržování v jízdním pruhu nebo výstražná světla. Podsvícení nechybí dokonce ani ve střešním panoramatickém okně, kde jsou ve skle zabudovány svítící nitě. Večer to vypadá opravdu efektně. Jelikož jde o limuzínu, je důležité vyzkoušet i zadní část, která je v tomto voze skutečně speciální.
Vzadu najdeme mimo jiné příplatkové sedadlo, které se dá přeměnit na lůžko, a také unikátní soukromé kino. Ano, do sedmičky si můžete pořídit obří stropní obrazovku! BMW ji nazývá BMW Theatre Screen, jedná se o výklopný dotykový displej s úhlopříčkou 31,3 palce.
Displej podporuje rozlišení až 8K a poměr stran až 32:9. Zvuk může být přehráván přes reproduktory v autě, nebo pouze přes bezdrátová sluchátka, aby nerušil ostatní cestující. Nejvíce mě zaujalo lůžko na pravé straně, kde se můžete pohodlně natáhnout a plně si užívat komfort na palubě. K úplné dokonalosti bych k sedmičce potřeboval osobního řidiče.
Vzadu se vše ovládá pomocí dotykových displejů BMW Touch Command ve dveřích, které jsou umístěny na obou stranách zadních sedadel. Toto řešení nahrazuje tablet z předchozí generace a další tlačítka na dveřích. Displej s úhlopříčkou 5,5″ má špičkovou grafiku, rychlost a reakce na dotek jsou vynikající. Teď ale pojďme za volant.
BMW i7 M70 je vrcholné provedení nahrazující dvanáctiválec v předchozí generaci. Výkon vozidla je 659 koní a točivý moment monstrózních 1015 Nm. Uf! Zrychlení na stovku tvá pouhých 3,7 vteřiny a maximální rychlost činí 250 km/h. Už z čísel je patrné, že se jedná o velmi dynamické vozidlo, ale na reálnou akceleraci vás jen tak něco nepřipraví. Je doslova monumentální. Nicméně, limuzína není primárně o rychlosti. Taková akcelerace určitě posádku vzadu nepotěší, nicméně zásoba výkonu pro bezpečné předjíždění tady opravdu nechybí.
Jestli je to adekvátní náhrada za dvanáctiválec, nechám na vás. Já s tím problém nemám, protože elektrický pohon je vůbec ten nejkultivovanější a v tomhle rozhodně předchozí model předčí. V limuzíně tohoto druhu totiž oceníte především ticho na palubě a projev prostý jakýchkoli vibrací spalovací jednotky. V tomto ohledu novinka jasně exceluje a posouvá úroveň jízdního komfortu ještě na vyšší metu. Jasně, spalovací dvanáctiválec byl rozhodně charakternější, ale je otázkou, jestli to cílová skupina tohoto vozu dokáže ocenit. Myslím si, že daleko více potěší již zmíněný sametový a nenucený chod elektromotoru.
Podvozek je ladně komfortní, zároveň vůz zatáčí s grácií. Přestože je auto rozměrné, díky natáčecí zadní nápravě se řídí jako menší vůz. Průměr otáčení této téměř 5,4 metru dlouhé limuzíny činí jen 12,3 metru. Navíc jsou k dispozici aktivní stabilizátory a vynikající čtyřkolka, což přispívá k excelentnímu projevu na silnici a vysoké úrovni komfortu na palubě. V kombinaci s elektrickým pohonem je to vysoce návykové. Zaujalo mě, že sedmička působí zpoza volantu velmi agilně a ochotně, i když je jasné, že nejde o sportovní vůz a rychlé projíždění zatáček není její doménou. Díky bateriím umístěným v podlaze je navíc těžiště výrazně nižší, což pozitivně ovlivňuje ovladatelnost vozu.
Nové BMW řady 7 je už v základu vybaveno aktivním vzduchovým podvozkem. Tento systém zahrnuje elektronicky řízené tlumiče pro každé kolo, které se adaptivně přizpůsobují nejen stavu silnice, ale i stylu jízdy řidiče. Tlumiče tak v reálném čase upravují kompresi i odskok. Vzduchový podvozek také umožňuje měnit světlou výšku vozidla. Jednoduchým stiskem tlačítka ji lze zvýšit o 20 mm, například při jízdě mimo zpevněné cesty. Při jízdě se naopak světlá výška automaticky snižuje o 10 mm, pokud jedete rychlostí nad 120 km/h (pro snížení odporu vzduchu a lepší stabilitu) nebo ve sportovním režimu.
A jaký má dojezd? Výborný! BMW uvádí až 600 kilometrů, já jsem na jedno nabití ujel vždy mezi 450 a 500 kilometry. To je skutečně slušný dojezd, který vás nebude nijak omezovat. Baterie má celkovou kapacitu 105,6 kWh, přičemž využitelná je 101,7 kWh. Nabíjení lze provést maximálním výkonem 195 kW, což znamená, že baterii lze nabít z 10 % na 80 % (za ideálních podmínek) za pouhých 34 minut. BMW i7 má pokročilý systém teplotního managementu baterie, takže si může vysokonapěťovou baterii v případě potřeby pro optimální rychlost nabíjení i předehřát. Nabíjení přes 11 kW wallbox trvá od prázdné do plné kapacity baterie přibližně deset a půl hodiny.
Plusy
– Elektrický pohon
– Dojezd
– Interiér a moderní výbava
– Kvalita zpracování
– Podvozek a jízdní vlastnosti
Mínusy
– Chce to osobního řidiče
Last modified: 26. 9. 2024