Už podruhé za sebou skončil elektromobil Tesla Model 3 na poslední pozici v takzvaném TÜV Reportu. Konkrétně v nejsledovanější kategorii dvou až tříletých vozů, které poprvé přijíždějí do stanic technické kontroly na předepsanou prohlídku. Pořadí, které dává do určité míry představu o spolehlivosti tohoto kterého typu vozu, sestavují technici společnosti TÜV SÜD, která každý rok zajišťuje technické kontroly u miliónů aut registrovaných v Německu. V tomto věkovém pásmu žebříček obsahuje 111 typů osobních vozidel.
Tesla Model 3 pak je na úplně nejspodnějším řádku také v pořadí aut ve stáří 4-5 let, kde bylo hodnoceno celkem 113 modelů.
Přitom rozhodně neplatí, že právě elektromobily mívají velmi často ty typy závad, na které se specialisté na německých kontrolních stanicích zvláště zaměřují. Jediným dalším typem elektrického vozu, který také nedopadal příliš dobře, je Renault Zoe. Ve věku 2-3 roky mělo vážnou závadu 8,9 procenta z těch, které přijely na stanici TÜV 8,9 procenta. Pro srovnání – zmíněná Tesla Model 3 měla četnost 14,2 procenta a naopak úplně nejlepší model (Honda Jazz) přesně 2,4 procenta.
Naopak například model e-Golf je v pásmu těch nejlépe hodnocených typů vozů. Nachází se dokonce na deváté pozici. A velmi dobře dopadal při prověrkách na STK také Mini Cooper SE.
Jürgen Wolz, vedoucí servisní linie Mobility a úřední činnosti v Německu v divizi Mobility společnosti TÜV SÜD ale upozorňuje: „Tvrzení, že e-vozidla potřebují méně údržby, není zcela pravdivé; ve skutečnosti se týká pouze hnacího ústrojí, které nemá žádné kapaliny nebo pohyblivé části vyžadující výměnu,“ říká. Naopak u těchto vozidel podle něho velmi často trpí podvozkové díly, což je dáno vysokou hmotností trakční baterie.
Letošní žebříčky v rámci TÜV Reportu byly sestaveny z výsledků technických kontrol více než 10 miliónů automobilů, které se dostavily na technickou kontrolu v období od července 2023 do letošního června.
Last modified: 1. 12. 2024