Po šesti letech a ohromujících prodejních číslech dosahujících dvou milionů prodaných jednotek po celém světě dala společnost Tesla modelu 3 nový nádech s estetickými vylepšeními, větším dojezdem a aktualizacemi funkcí. Po vášnivých diskuzích veřejnosti ohledně mnoha špionážních snímků a spekulací může být nový Model 3 jedním z nejočekávanějších elektrických vozidel tohoto roku.
Osvěžený Model 3, který byl zřejmě interně označován kódovým názvem Projekt Highland, má více zaoblené tvary, přepracovanou přední a zadní část a dostal také nový interiér. Tesla uvedla, že zlepšila aerodynamiku za účelem většího dojezdu a snížení odporu vzduchu a hluku. Aktualizace zatím přišly pouze do evropských verzí s pohonem zadních kol a s dlouhým dojezdem (LR). Přední část je ostřejší než dříve s čistějšími liniemi, přepracovaným tvarem hlavních světlometů a novými LED denními světly. Hřbet kapoty, který se dříve zužoval pod světlomety, je nyní mnohem ostřejší a sahá až k blatníkům. Silueta zůstává identická, zatímco zadní část je zdobena výraznými zadními světly ve tvaru písmene C, kde mezi světly nyní stojí nápis “Tesla” místo loga. Design kol je také nový. Značka přidává dvě nové barvy, Ultra Red a Stealth Gray.
Rozměry zůstávají stejné, ale Model 3 je nyní o palec delší, měřící 185,8 palce (4 720 milimetrů), zatímco na výšce ztratil desetinu palce a měří 56,7 palce (1 441 mm). Světlá výška na druhou stranu klesla zanedbatelně z 5,5 palce (140 mm) na 5,4 palce (138 mm), podle specifikací. Odhadovaný dojezd podle normy WLTP pro aktualizovaný model Model 3 s pohonem zadních kol a 18palcovými koly je 344 mil (554 kilometrů), zatímco varianta LR je schopna ujet 421 mil (678 km). To je zhruba zvýšení o 11 až 12 procent oproti současným modelům. Všimněte si, že hodnoty EPA se pro americký model mohou značně lišit.
S volitelnými 19palcovými koly “Nova” bude Model 3 s pohonem zadních kol na jediné nabití schopen urazit 319 mil (513 km) podle normy WLTP, zatímco varianta LR má dosah 391 mil (629 km). Výkonnostní parametry zůstávají stejné, s časem 0-100 km/h 6,1 sekundy pro model s pohonem zadních kol a 4,4 sekundy pro verzi LR s pohonem všech kol.
Nový model s pohonem zadních kol (19palcová kola) spotřebovává 13,2 kilowatthodin na každých 100 kilometrů dle evropského testovacího cyklu, zatímco varianta LR spotřebovává 14,0 kWh na stejnou vzdálenost.
Interiér modelu 3 nyní působí více jako salón. Má ovinovací design s “obklopující architekturou” z hliníku a textilních materiálů. Nové ambientní osvětlení pokrývá celý interiér. Značka tvrdí, že kabina je tišší díky akustickému sklu a vylepšeným zvukově izolačním materiálům.
Uvnitř je více digitálního prostoru. Středový displej o velikosti 15,4 palce má stejnou velikost, ale má tenčí rámečky pro větší plochu obrazovky. Je zde také nový 8palcový zadní displej s integrovanou klimatizací, ventilací a ovládáním infotainmentu. Tesla nahradila páky na sloupku ovládáním na volantu, jako u modelu S a modelu X.
Zákazníci modelu LR nyní budou moci poslouchat hudbu z 17 reproduktorů, což jsou o tři více než dříve, s dvěma subwoofery a dvěma zesilovači. Verze s pohonem zadních kol dostane devět reproduktorů, jeden subwoofer a jeden zesilovač. Tesla také tvrdí, že má vylepšený mikrofon pro zlepšení kvality hovorů.
Dodávky aktualizovaného modelu 3 začnou na konci října v Evropě a na Středním východě. Očekáváme, že Tesla brzy oznámí podrobnosti.
Last modified: 1. 9. 2023