Modely EV4 a Concept EV2 rozšiřují základní nabídku elektromobilů značky Kia

Autor:

Foto: KIA. Zdroj: KIA

Společnost Kia Corporation v rámci Kia EV Day ve Španělsku představila své nové modely EV4 a Concept EV2, které rozšíří stávající modelovou nabídku Kia a přispějí k širšímu přijetí a atraktivitě bezemisní mobility.

Všestranný a praktický model EV4 je sportovním univerzálem, jenž přestavuje první elektrifikovaný sedan (4dveřový) a hatchback (5dveřový) značky Kia, navržený pro městské i běžné cestování napříč kontinenty. Model EV4, jejž značka uvedla na trh s cílem proměnit automobilovou nižší střední třídu, je prezentován v karosářských provedeních sedan a hatchback a zhmotňuje svěží přístup k tradičnímu pojetí vozů v tomto automobilovém segmentu.

Jak naznačuje slogan kampaně „Your Edge in Motion“, Kia EV4 uvádí novou typologii sedanů a hatchbacků. Kia tímto rozšiřuje možnosti volby na trhu s elektromobily, tradičně zaměřeném na crossovery a vozy SUV.

EV4 coby klíčový model rozšiřuje oceňovanou modelovou nabídku elektromobilů Kia a oslovuje segment „rané většiny“. Přijetí elektromobilů ze strany zákazníků podporuje spojením praktického a pokrokového designu, technologické spolehlivosti a zkušeností s flexibilním elektromobilem, který dokáže naplňovat různorodé zákaznické potřeby.

Na druhé straně Concept EV2 je malé a hbité SUV, reprezentující možnou podobu připravovaného sériového modelu, který uživatelům umožní objevovat taje města dosud nepoznaným a pohlcujícím způsobem. Oba vozy vycházejí vstříc lifestylově zaměřeným zákazníkům, kteří touží po nových technologiích. V konečném důsledku zvyšuje jejich každodenní produktivitu a otevírá nové možnosti, ale zároveň se zaměřuje i na chytrou spotřebu.

Komentuje Ho Sung Song, prezident a CEO společnosti Kia: „Kia EV Day 2025 představuje naši vizi udržitelné budoucnosti, v níž je elektrická mobilita dostupná všem. EV4 tuto vizi dokonale ztělesňuje a je vyjádřením našeho zasazení o inovativní design, špičkové technologie a zážitek z cestování s podporou konektivity, který dokáže nadchnout a inspirovat. EV4 je významným krokem kupředu na naší cestě k elektrifikaci a nabízí vyspělé technologie a výběr karosářských provedení pro zájemce, kteří touží po bezproblémovém přechodu k elektrické mobilitě.“

Jaké akumulátory slouží k pohonu EV4 a jaký je dojezd na jedno nabití?

Ve stručnosti:

  • Standardní akumulátor má kapacitu 58,3 kWh; akumulátor verze Long Range nabízí 81,4 kWh
  • Čistě elektrický dojezd (AER) činí 630 km (provedení Long Range, podle metodiky WLTP) – hodnota na vrcholu třídy
  • Mimořádně nízký součinitel aerodynamického odporu 0,23 Cd; plně zakrytovaný podvozek pro optimální aerodynamické vlastnosti
  • Elektromotor 150 kW pro zrychlení z místa na 100 km/h za 7,4 sekundy
  • Dobíjení z 10 na 80 procent za pouhých 31 minut (provedení Long Range) prostřednictvím 400V specializované platformy pro elektromobily
  • Podpora technologií napájení V2L a V2G
  • Propracovaná technologie podvozku pro špičkový jízdní komfort, kultivovanost a dynamické schopnosti

Obě varianty modelu EV4, postavené na specializované 400V platformě Kia E-GMP (Electric Global Modular Platform), umožňují zvolit buďto standardní akumulátor (58,3 kWh), nebo akumulátor „Long Range“ se zvýšenou kapacitou (81,4 kWh). V obou případech je prostřednictvím akumulátoru napájen přední elektromotor o výkonu 150 kW, který vozu udílí akceleraci z místa na 100 km/h za 7,4 s (resp. 7,7 s); maximální rychlost činí 170 km/h.

Stejně jako u všech dalších elektromobilů Kia je tento výkon pečlivě vyvážen s provozní hospodárností, aby byl zajištěn co nejdelší dojezd. Díky řadě aerodynamických vylepšení, např. úplnému zakrytování spodku vozu, je vyhlazeno proudění vzduchu pod vozidlem, které vykazuje ultra nízký součinitel aerodynamického odporu 0,23 Cd.

EV4 v provedení sedan tak ve své třídě nabídne špičkový dojezd 430 km v případě standardního provedení, resp. až 630 km s akumulátorem Long Range. Hatchback EV4 nabízí dojezd až 590 km na jedno nabití (podle metodiky WLTP). K dobití z 10 na 80 procent postačuje pouhých 31 minut. EV4 je vybaveno palubní nabíječkou o výkonu 11 kW, podporující jednofázové i třífázové napájení.

Mimořádné schopnosti EV4 najdou uplatnění i mimo samotné vozidlo díky technologii napájení V2L (Vehicle-to-Load) o výkonu 3,6 kVA pro vnitřní i venkovní spotřebiče, jakož i technologii V2G (Vehicle-to-Grid) o výkonu 10 kVA. EV4 díky své praktičnosti a flexibilitě dokáže pomáhat v kabině vozu i mimo něj, ať již k napájení elektrických spotřebičů při kempování, nebo k provozování nejdůležitějších domácích spotřebičů v případě výpadku proudu.

Krytka dobíjecí zásuvky je umístěna na předním blatníku, což zlepšuje přístupnost a flexibilitu nabíjení, zatímco nově navržený viditelný ukazatel nabíjení přispívá k uživatelskému pohodlí.

V souladu se širokým záběrem EV4 byly jízdní vlastnosti a ovladatelnost vozu odladěny s ohledem na pohodlí a hladkou zpětnou vazbu, stejně jako co nejlepší ovladatelnost a agilitu.

U systému zavěšení předních kol se používá speciální konstrukce vzpěr McPherson pro elektromobily, resp. víceprvkové uspořádání a vinuté pružiny vzadu. Dále jsou použity frekvenčně řízené ventily SFD3 třetí generace (poprvé v této třídě) v tlumičích systému odpružení EV4, resp. pouzdro systému odpružení Hydro G, a tak se technologie podvozku EV4 vyznačuje nižší hladinou hluku a vibrací na podporu co nejvyššího jízdního komfortu.

Vylepšená geometrie pohonu předních kol společně s výztuhami na klíčových místech karoserie dále zvyšuje stabilitu v zatáčkách a dynamickou odezvu; přenos rázů od nerovností do systému řízení se podařilo snížit až o 50 procent ve prospěch přímější zpětné vazby a vyššího požitku z jízdy.

Jaké komfortní funkce a možnosti konektivity Kia EV4 nabízí?

Ve stručnosti:

  • Aplikace Digital Key 2.0 poskytuje snadný přístup (včetně zařízení Apple WatchTM)
  • Technologie variabilního rekuperačního brzdění i-Pedal 3.0 pro maximální pohodlí, provozní efektivitu a bezpečnost
  • K aktualizacím softwaru prostřednictvím vzdáleného přístupu (OTA) lze používat mobilní telefon uživatele
  • 30″ širokoúhlý displej technologie kokpitu ccNC (Connected Car Navigation Cockpit) pro ještě vyšší požitek z cestování
  • Nejmodernější služby streamování obsahu a konektivity ve vozidle, včetně YouTube a Netflixu
  • Inovativní řešení vnitřního prostoru a flexibility

Na podporu špičkového pohodlí a konektivity čistě elektrického sedanu i hatchbacku EV4 se využívá spojení fyzického designu s technologickými prvky.

Když uživatel přichází ke svému vozidlu, aplikace Digital Key 2.0 v chytrém telefonu zajistí jednoduché odemknutí vozidla, spuštění motoru a funkce dálkového ovládání. Přístup lze přes aplikaci sdílet až s 15 zařízeními včetně Apple WatchTM.

Na cestách pomáhá nastavitelný systém Kia i-Pedal 3.0, který prostřednictvím různých úrovní rekuperačního brzdění zvyšuje pohodlí posádky a usnadňuje řízení vozidla. K dispozici je i adaptivní funkce chytrého rekuperačního brzdění EV4. Systém i-Pedal 3.0 funguje i při couvání, kdy zajišťuje hladké a snadné manévrování, zatímco díky paměťové funkci i-Pedal se EV4 po opětovném spuštění vrátí k naposledy použitému nastavení systému i-Pedal.

Špičkový standard palubní zábavy v modelu EV4 nastoluje širokoúhlý 30″ displej kokpitu ccNC (Connected Car Navigation Cockpit), složený z obrazovek o velikostech 12,3″, 5,3″ a 12,3″. Nově představená technologie aktualizací prostřednictvím dálkového přístupu (OTA) umožňuje majiteli provádět aktualizace přes mobilní telefon a kdykoli se snadno na dálku spojit s vozidlem. Inovativní funkce konektivity navíc umožňuje zákazníkům využívat k přizpůsobení vozu nové motivy displeje, jako např. obsah s tematikou NBA či Disney.

Infotainment se posouvá na ještě vyšší úroveň díky nejmodernějšímu řešení Vehicle Smart TV, které nabízí pestrou škálu zábavy včetně YouTube, Netflixu, Disney+, hraní her a karaoke. Vzhledem k podpoře mnoha různých formátů obsahu (např. videí s poměrem stran 21:9) pro YouTube a Netflix lze využít celou plochu displeje pro pohlcující zážitky na palubě vozu. V plánu je i průběžné vylepšování o další kategorizovaný obsah, jako jsou streamovací služby, hry a zprávy prostřednictvím obchodu s aplikacemi.

EV4 nabízí jeden z nejkomplexnějších systémů palubní zábavy, jaké kdy byly pro sériově vyráběné vozy vyvinuty. Režim Rest (Odpočinek) využívá přední relaxační sedadla a lampu náladového osvětlení k navození uklidňující atmosféry. Režim Theatre (Kinosál) optimalizuje nastavení pro 30″ obrazovku, náladové osvětlení interiéru a zvukový systém s osmi reproduktory, a tak zprostředkuje mimořádný zážitek při sledování multimédií (na přání je dále k dispozici systém Harman/Kardon se stejným počtem reproduktorů).

Asistent Kia AI pomocí strojového učení průběžně zvyšuje přesnost rozpoznávání hlasových příkazů, který posiluje propojení mezi EV4 a externími informačními systémy a zjednodušuje používání vozidla.

Jaké klíčové bezpečnostní prvky Kia EV4 nabízí?

Ve stručnosti:

  • Nejnovější funkce ADAS se zaměřením na bezproblémovou návaznost na požitek z jízdy
  • Nasazení průlomové technologie pokročilého asistenta Kia pro jízdu na dálnici verze 2 (HDA2)
  • Paket Driving Package F+ (technologie „Drive Wise“) s pokročilými schopnostmi rozpoznávání
  • Optimalizovaná a zesílená struktura karoserie pro špičkovou bezpečnostní ochranu
  • Cílem je dosáhnout pětihvězdičkového hodnocení v bezpečnostních testech organizace Euro NCAP (volitelné bezpečnostní funkce včetně paketu ADAS F+), pětihvězdičkového hodnocení v testech bezpečnosti NCAP v USA; a ocenění Top Safety Pick od Pojišťovacího institutu pro bezpečnost silničního provozu (IIHS)

EV4 podobně jako ostatní zástupci modelové nabídky Kia nabízí výjimečné bezpečnostní standardy s využitím technologie asistenta pro jízdu na dálnici verze 2 (HDA 2), která výrazně posouvá požitek z jízdy.

Uvedená technologie zahrnuje vylepšené funkce ADAS včetně systému sledování únavy řidiče, systému autonomního nouzového brzdění verze 2, systému následování v jízdním pruhu verze 2, inteligentního ukazatele rychlostních limitů a dálkově ovládaného inteligentního parkovacího asistenta (RPSA Entry) na podporu bezpečnosti a pohodlí. K dispozici je dále 12″ head-up displej v prostoru čelního skla, kde se zobrazuje například rychlost vozidla nebo pokyny navigace.

Do služeb ADAS je hladce začleněn systém rozpoznávání rukou na volantu (HOD – Hands On Detection), jenž snímá kontakt mezi volantem a řidičem (prsty, jedna ruka, obě ruce) ve snaze určit, zda má řidič vozidlo pod kontrolou, aby bylo možné jednoduše deaktivovat varování ADAS pouhým dotykem volantu.

Pokročilý paket asistenčních systémů Driving Package F+ („Drive Wise“) navíc detekuje nebezpečné situace prostřednictvím kamer ve spojení s radary, a tak řidiči pomáhá s bezpečným ovládáním vozidla a manévrováním.

V případě kolize je konstrukce EV4 optimalizována pomocí pokročilých bezpečnostních prvků na ochranu posádky i akumulátoru, včetně konstrukce pro lepší rozptylování nárazové energie v prostoru před akumulátorem, resp. prvků na ochranu v případě nárazu do vozidla zezadu.

Střecha EV4 dokáže odolat více než pětinásobku celkové hmotnosti vozidla, zatímco mnohožebrová konstrukce prahu dveří (podél celého boku vozidla mezi předními a zadními koly) poskytuje zvýšenou ochranu celé posádky v případě bočního nárazu.

Kia EV4 si klade za cíl dosáhnout maximálního pětihvězdičkového hodnocení v bezpečnostních testech organizace Euro NCAP (s volitelnými bezpečnostními funkcemi, jako např. ADAS F+), pětihvězdičkového hodnocení v testech US NCAP a ocenění Top Safety Pick od Pojišťovacího institutu pro bezpečnost silničního provozu (IIHS).

Jaká je designová filozofie Kia EV4?

Ve stručnosti:

  • Designová filozofie spojuje kontrasty typické pro přírodu i samotnou povahu lidí a promítá je do moderního a expresivního vzhledu
  • Exteriér se vyznačuje nízkou přídí, dozadu protaženou siluetou, širokým postojem, vertikálními světlomety a digitální „tygří maskou Kia“ pro dynamický a navýsost moderní vzhled
  • Interiér nabízí minimalistický high-tech design s „plovoucím“ rozhraním a asymetrickým volantem pro maximální funkčnost.

EV4 představuje novou typologii sedanu a hatchbacku, která kombinuje nízkou příď s protaženou siluetou vozu v expresivní a moderní podobě. Z progresivně pojatých profilů sedanu i hatchbacku EV4 v duchu designové filozofie Kia „Spojené protiklady“, inspirované kontrasty typickými pro přírodu i samotnou povahu lidí, je zřejmý mocný a sebevědomý charakter inovací.

Široký postoj EV4 evokuje pevný, sportovní vzhled, který zdůrazňuje modernost a kultivovanost. Vertikálně orientované světlomety a charakteristický světelný podpis v podobě hvězdné mapy označují příslušnost k rodině elektromobilů Kia. Jedinečný technický charakter EV4 podtrhuje smělá přední partie v podobě nové „digitální tygří masky“ Kia.

Vzadu zaujme dvoudílný spoiler a čistý design nárazníku sedanu EV4, vyjadřující inovativního ducha tohoto provedení, zatímco zadní světla zdůrazňují jeho šířku. Zkosená zadní okna a protáhlé proporce karosářského provedení hatchback zdůrazňují progresivní sportovní identitu.

Technicky propracovaný interiér modelu EV4 přináší nečekané kontrasty forem, barev a materiálů. Minimalistický a současně poutavý design vytváří precizní a funkční prostor. Moderní pojetí staví na spojení nevtíravého designu zaměřeného na člověka s průmyslovými motivy.

Designová filozofie „Spojené protiklady“ značky Kia je patrná v celém prostorném interiéru EV4, zejména u „plovoucího“ uživatelského rozhraní a asymetrického jednoramenného volantu, kde se snoubí inspirativní design s vylepšenou funkčností.

EV4 klade velký důraz na pohodlí posádky a prostornost, kdy nabízí například otočnou loketní opěrku, posuvný panel v podobě stolečku, velkorysý prostor pro přední i zadní cestující a v dané třídě největší zavazadlový prostor o objemu 490 litrů (435 litrů v případě hatchbacku). Uživatelské prostředí dále vylepšují intuitivní fyzická tlačítka, dynamické uvítací osvětlení nebo dekorační osvětlení v kabině.

Verze EV4 GT-Line vylepšuje základní pokrokový model o několik exkluzivních designových prvků, které stvrzují dynamičtější charakter tohoto provedení. Přední a zadní nárazníky ve tvaru křídla působí robustněji a zároveň elegantněji, zatímco 19″ kola s motivem trojúhelníku přispívají k futuristickému a sportovnímu vzhledu.

Kde se bude Kia EV4 vyrábět a kdy se začne prodávat?

Sedan EV4 se bude vyrábět v závodu Kia Autoland Gwangmyeong EVO v Koreji, zatímco s výrobou hatchbacku se počítá pouze na Slovensku s primárním zaměřením na evropské trhy. Sedan by se měl začít vyrábět v Koreji v polovině března; ve druhé polovině roku bude následovat čistě evropský hatchback EV4. Zahájení výroby pro Severní Ameriku a další regiony je naplánováno na konec letošního roku.

Kia EV4 by se měla začít prodávat na korejském trhu od března, přičemž evropská premiéra je naplánována na druhou polovinu letošního roku. Následovat budou prodeje ve Spojených státech.

Kia Concept EV2 jako předobraz budoucího sériově vyráběného modelu

Kia EV Day 2025 v Barceloně vedle čistě elektrického modelu EV4 odhalila i Concept EV2, který zhmotňuje vizi budoucího malého SUV značky Kia s čistě elektrickým pohonem.

Kia Concept EV2 ztělesňuje ducha inovací a dobrodružství. Pokročilé technologie konektivity, prostorný snadno konfigurovatelný interiér a inovativní zadní dveře otevírané proti směru jízdy usnadňují uživatelům pěstovat aktivní městský životní styl a zároveň dávají svobodu zkoumat zákoutí měst a komunikovat s okolním prostředím zajímavějším způsobem.양식의 맨 위

„Kia Concept EV2 je odvážným krokem kupředu vstříc budoucnosti městské mobility,“ uvedl Ho Sung Song, prezident a CEO společnosti Kia. „Prostřednictvím studie Concept EV2 jsme si dali za úkol vytvořit vůz, který překonává očekávání a nabízí pokrokové technologie na úrovni přesahující jeho skutečné rozměry. Tento koncept je náhledem budoucí vize značky Kia, jejímž cílem je nově definovat tento segment a nabídnout novou úroveň kultivovanosti a využitelnosti v městském provozu. Je to jasný signál našeho odhodlání podpořit dostupnost elektromobilů skutečně pro všechny.“

Jaké jsou hlavní prvky vnějšího designu studie Concept EV2?

Ve stručnosti:

  • Čistý, sebejistý vzhled exteriéru s vertikálními světly denního svícení, světelným podpisem v podobě „hvězdné mapy“ a dynamickým vzhledem
  • Kompaktní design s výraznou siluetou a robustními nárazníky dodává studii Concept EV2 odvážný a luxusní vzhled
  • Profil spojuje pevný postoj s dynamickou boční linkou, robustními blatníky a geometrickými tvary prosklení a kolem podběhů kol pro rafinovaný, technický vzhled

Concept EV2, okamžitě rozeznatelný coby zástupce modelové nabídky elektromobilů Kia, svým čistým designem dává na odiv jedinečný a sebevědomý charakter. Technický charakter přídě, orámované vertikálními světly denního svícení, působí veskrze moderně a dynamicky s příchutí dobrodružství. Charakteristické osvětlení Kia s motivem hvězdné mapy se vyznačuje otevřeným designem světel bez krycího skla s mimořádně efektním vzhledem.

Vzpřímený postoj studie Concept EV2 navzdory kompaktním rozměrům vhodným do města odráží smělé a rafinované zaměření vozu. Nárazníky a spodní grafické prvky přispívají k solidnímu postoji a zdůrazňují robustní vzhled a podmanivě osobitý charakter studie Concept EV2.

Profil SUV spojuje luxusní exteriér s pevným postojem a prostornou kabinou, která ještě umocňuje prémiovou přitažlivost tohoto vozu. Ze vzpřímeného předního profilu vyzařuje sebedůvěra a hladce navazuje na utaženou, robustní zadní partii prostřednictvím boční linky, která vyjadřuje technickou sofistikovanost. Robustní blatníky evokují výrazný kontrast vůči geometrickému vzhledu prosklených ploch a podběhů kol, čímž přispívají k dynamickému charakteru vozidla.

Jaké jsou hlavní prvky interiéru Concept EV2?

Ve stručnosti:

  • Udržitelný interiér s flexibilními sedadly, svěžím designem a funkčním LED osvětlením
  • Snadný přístup a praktičnost díky zadním závěsům dveří, ploché podlaze a zadním dveřím, otevíratelným doširoka proti směru jízdy, pro aktivní městský životní styl
  • Concept EV2 je vybaven výsuvnými přepážkami v zavazadelníku, technologií zobrazování zpráv prostřednictvím skel vozidla a odnímatelnými trojúhelníkovými reproduktory pro flexibilní ozvučení.

Concept EV2 byl navržen tak, aby hladce navázal na požadavky náročného městského životního stylu. Zaujme svěžím interiérem s výrazným podílem udržitelných materiálů. Ačkoli je Concept EV2 dosud nejmenším elektromobilem značky Kia, vyzařuje z něj velká osobnost. Jeho jedinečný a všestranně přizpůsobitelný interiér skýtá pohodlný prostor, který nabízí útočiště před stresem městského života.

Navzdory svým kompaktním rozměrům EV2 nabídne rozšiřitelný prostor se sklopným sedadly druhé řady. Agilní SUV segmentu B dále nabízí funkce, které obvykle vídáme ve vozidlech vyšších tříd, jako je např. technologie napájení V2L (Vehicle-to-Load) nebo aktualizace prostřednictvím vzdáleného přístupu (OTA).

Diagonální LED osvětlení ve výplních předních dveří studie Concept EV2 esteticky zvýrazňuje kontrast mezi přední a zadní částí kabiny a vyvolává výrazný vizuální efekt. To vše doplňuje osvětlení s trojúhelníkovým vzorem a jedinečná LED animace přístrojové desky na podporu uvolněné a inspirativní atmosféry v interiéru.

Kovový povrch, který se táhne podél spodní části přístrojové desky, je sám o sobě výjimečným designovým prvkem. Součástí této trojúhelníkové části je i bezdrátová nabíječka a elektrická zásuvka, a tak dohromady plní tři funkce na podporu co nejpříjemnějšího prostředí v kabině.

Interiér studie Concept EV2 v duchu filozofie „Spojené protiklady“ kombinuje praktičnost s emocemi. Sedadla druhé řady lze vyklopit nahoru a následně přední sedadla zasunout co nejvíce dozadu.

Vzniká tak velkorysý prostor, který mohou uživatelé plně využít během parkování. Například mohou odpočívat usazeni v sedadlech, natáhnout si nohy, či si dokonce sednout na rovnou podlahu vozidla a vychutnat si jídlo.

Vzhledem k absenci středového sloupku a zadním dveřím otevíraným proti směru jízdy zde vzniká velkorysý otvor pro snazší nastupování a vystupování, jakož i lepší kontakt s venkovním prostředím. Po otevření dveří a zvednutí zadní lavice je možné přední lavici posunout dozadu a využít ji k odpočinku.

V zavazadelníku studie Concept EV2 najdeme výsuvné a nastavitelné přepážky a popruhy ke snazšímu zajištění zavazadel a převážených předmětů. Technologie promítání zpráv umožňuje cestujícím zobrazovat textové zprávy přes okna vozidla, a tak komunikovat s chodci a ostatními účastníky silničního provozu; na druhé straně pokročilá technologie konektivity otevírá novou dimenzi posluchačských zážitků.

Trojúhelníkové reproduktory ve výplních dveří jsou odnímatelné a přenosné. Tato inovativní funkce umožňuje umístit reproduktory na různá místa ve vozidle, nebo dokonce reproduktory úplně vyjmout z vozidla, například ke zpříjemnění parkování s EV2 na dobíjecí stanici.

Kdy se začne prodávat sériový model Kia EV2?

Na evropských trzích a v dalších regionech by se Kia EV2 měla objevit v roce 2026.

Kia EV4 – kompletní specifikace
Model EV4 sedan EV4 hatchback
Provedení Base Long Range Base Long Range
Podvozková platforma E-GMP
Délka 4730 mm 4430 mm
Šířka 1860 mm
Výška 1480 mm 1485 mm
Rozvor 2820 mm
Akumulátor 58,3 kWh 81,4 kWh 58,3 kWh 81,4 kWh
Výkon 150 kW
Dojezd 430 km

(WLTP)

630 km

(WLTP)

410 km

(WLTP)

590 km

(WLTP)

 

 

Dobíjení

DC rychlodobíjení

(10–80 %)

 

29 min

 

31 min

 

29 min

 

31 min

AC dobíjení (10–100 %) 5 hodin

20 min

7 hodin

15 min

5 hodin

20 min

7 hodin

15 min

Pneumatiky 215/60 R17
0–100 km/h 7,4 s 7,7 s 7,4 s 7,7 s
 

Nejvyšší rychlost

 

170 km/h

Zavazadlový prostor 490 litrů (VDA) 435 litrů (VDA)
Komfortní funkce Aplikace Digital Key 2.0, rozpoznávání hlasových příkazů, Car to Home (pouze na domácím korejském trhu), paket Driving Package F+ (technologie „Drive Wise“), i-Pedal 3.0, Console Table, Console Device
Funkce ADAS Systém autonomního nouzového brzdění 2 (FCA 2), aktivní systém pro jízdu v pruzích (LKA), asistent pro odvrácení kolize s vozem ve slepém úhlu (BCA), systém varování pro bezpečné vystupování z vozu (SEW), asistent pro bezpečné vystupování (SEA), inteligentní ukazatel rychlostních limitů (ISLA), systém sledování únavy řidiče (DAW), automatické přepínání dálkových světlometů (HBA), pokročilý adaptivní tempomat verze 2 (SCC2), pokročilý adaptivní tempomat propojený s navigací (NSCC), systém následování v jízdním pruhu verze 2 (LFA 2), asistent pro jízdu na dálnici verze 2 (HDA2), aktivní upozornění na přijíždějící vozidla v příčném směru při couvání (RCCA), kamerový asistent sledování slepého úhlu (BVM), systém zobrazování situace za vozidlem (RVM), 360° monitorovací systém (RVM), parkovací senzory (PDW – F/R/S) – přední, zadní a boční, asistent pro zamezení kolizím při parkování (PCA-R), dálkově ovládaný inteligentní parkovací asistent (RSPA Entry)

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY