Obavy motoristů o to, že dojezd na jedno nabití po koupi nového elektromobilu bude velmi rychle klesat, jsou liché. Ukázal to výzkum provedený ve Velké Británii, kde podrobně zkoumali stav baterií u tří stovek ojetých elektromobilů. Jednalo se o vozy se středně velkým až velkým nájezdem kilometrů. Například šlo o Tesly Model 3 nebo Jaguar I-Pace.
V průměru měly tyto vozy po ujetí 145.000 kilometrů devadesát procent kapacity baterie z původní udávané hodnoty. A po více než 200.000 ujetých kilometrů pak kolem 85 procent. To mimo jiné znamená, že největší pokles kapacity nastává v prvních letech provozu vozidla a následně se degradace zpomaluje.
Není proto žádnou výjimkou, že i elektromobily, které najely více než tři sta tisíc kilometrů nebo téměř půl milionu, mají stále osmdesát procent původní kapacity baterie a leckdy i vyšší.
Autoři výzkumu navíc dodávají, že údaje z tohoto souboru zkoumaných elektromobilů představují téměř nejhorší možný scénář. Jednalo se totiž o vozy, které se po tří až čtyřech letech provozu vrátily z operativních leasingů. Během svého provozování ujely opravdu velké porce kilometrů a navíc se velmi často nabíjely na veřejných rychlodobíjecích stanicích se stejnosměrným proudem.
Odkaz na studii: EV Battery Degradation Just Isn’t Much Of An Issue