Zájem o auta na elektrický a hybridní pohon na portálu Sauto.cz roste. Analýza ukázala, že návštěvníci portálu tyto typy aut v loňském roce vyhledávali více než v roce 2023. U elektroaut počet vyhledávání narostl o 52 % a u aut na hybridní pohon o 32 %. Nejvyhledávanější značkou osobních vozů byla opět Škoda. Meziročně však výrazně vzrostl zájem o čínské značky MG a Dongfeng.
Podíváme-li se na vyhledávání osobních vozů dle typu paliva, vyhledávali lidé na portálu Sauto.cz v roce 2024 nejčastěji automobily spalující benzín či naftu. Ostatní typy paliva či alternativní pohony byly v porovnání s benzínovým či naftovým pohonem vyhledávány mnohem méně. Z dat je však patrné, že lidé se čím dál více zajímají o auta na hybridní a elektrický pohon, u nichž došlo k největšímu meziročnímu nárůstu vyhledávání.
Žebříčku nejvyhledávanějších vozů i nadále vévodí Škodovka
Nejvíce vyhledávanou značkou osobních vozů byla v loňském roce na portálu Sauto.cz značka Škoda, po níž následovaly Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW či Audi. Mezi 10 nejvyhledávanějších značek dále patřily značky Ford, Toyota, Hyundai, Volvo a Peugeot. V porovnání s rokem 2023 si v loňském roce z těchto 10 nejvyhledávanějších automobilek polepšily nejvíce automobilky Toyota, u které došlo k navýšení počtu vyhledávání o 4,9 %, a Škoda s nárůstem vyhledávání o 4,5 %. Menší meziroční zájem byl naopak zejména o vozy Ford a Volvo.
Roste zájem o značky Dongfeng, Tesla, Cupra a MG
Zatímco pořadí 10 nejvyhledávanějších značek osobních vozů na stránkách Sauto.cz bylo v loňském roce shodné jako v roce 2023, u některých značek jsme zaznamenali značný meziroční nárůst ve vyhledávání. Zvýšený zájem byl patrný například u značek Tesla (o 56 %), Cupra (o 53 %) či Lexus (o 31 %). U některých značek automobilů, jako je Ineos, Alpine či NIO, došlo k ještě většímu meziroční nárůst ve vyhledávání. Tyto značky však měly na portálu Sauto.cz ve sledovaném období relativně nízký počet vyhledávání.
Výrazný meziroční nárůst ve vyhledávání byl zřejmý rovněž u čínských značek Dongfeng (o 63 %) a MG (o 50 %). „Další čínské značky osobních vozů jsou na našem portálu v naprosté většině zatím vyhledávány velmi zřídka. Na základě těchto nízkých počtů vyhledávání není proto možné dělat větší závěry o zájmu o čínské vozy, přestože vyhledávání řady těchto čínských značek meziročně vzrostlo. Uvidíme, jak bude zájem o čínské vozy a značky, jako BYD, SWM, Zeekr, NIO či další, v budoucnu pokračovat. Zvýšený zájem o čínská auta pravděpodobně do určité míry souvisí se zvýšeným zájmem o auta na elektrický a hybridní pohon,” říká Štěpán Matějka, datový analytik Sauto.cz.